Piękne ciało kusi, ale nie dla Ciebie intensywne ćwiczenia na siłowni? Polecamy pilates. Idealny dla osób, które nie lubią wysiłku, ale jednocześnie potrzebują ukojenia, które dają ćwiczenia.

Coraz częściej ćwiczymy, nasze miasta zalewają siłownie i kluby fitness, w parkach coraz więcej biegaczy, a kijki do nordic walkingu sprzedają się jak świeże bułeczki. Widzimy coraz starsze osoby, które mimo wieku biegają, jeżdżą na rowerze, czy pływają.

Dość wymówek! Czas zebrać się w sobie i zaplanować optymalny trening, dzięki któremu w wakacje będziemy dumne ze swojego ciała. Masz słabą kondycję? Źle czujesz się w energicznych ćwiczeniach i masz problem nadążyć? Wypróbuj Pilates. Jest to połączenie baletu, jogi i ćwiczeń wzmacniających mięśnie.

Wzmacnianie mięśni jest szczególnie ważne, ponieważ coraz częściej w pracy długo siedzimy, lub stoimy, a samochód jest naszym najbardziej
lubianym środkiem lokomocji.

Czy to prawda, że pilates jest dla każdego?

Trening składa się z ćwiczeń, które wzmacniają mięśnie szkieletowe, które są odpowiedzialne np. za prawidłową postawę ciała. Można powiedzieć, że to taka nowoczesna forma gimnastyki korekcyjnej jaką znamy z czasów dzieciństwa. Pilates sprawdzi się również po ciąży, kiedy nie chcemy gwałtownie wracać do ćwiczeń i przeciążać organizmu. Sportowcy polubią te ćwiczenia za możliwość wyciszenia i ćwiczenia docierające do takich partii, które często omijają podczas treningów, a osoby z obolałym kręgosłupem odczują ulgę podczas codziennych czynności. Zrezygnować jednak powinny osoby z dyskopatią, chorobami stawów i ostrymi stanami zapalnymi.

 

Jeśli zdecydujemy się regularnie ćwiczyć pilates nasza sylwetka i postawa się poprawi, ciało będzie bardziej sprężyste i gibkie, ładniej będziemy się poruszać!

 

Podstawą, na którą musimy początkowo zwrócić baczną uwagę to właściwe wykonywanie ćwiczeń. Tylko wtedy będzie można oczekiwać zamierzonego efektu. Warto poświęcić więcej czasu na pierwszych lekcjach na wykonywanie ćwiczeń. Pamiętajmy także o dobrym trenerze, a dobry trener to taki, który będzie mógł się nami zająć i na spokojnie wytłumaczyć niezrozumiałe dla nas polecenia.

 

Dlaczego warto wybrać pilates?

  • Pomagamy naszemu kręgosłupowi, ćwiczymy dla niego stabilizację.
  • Nie forsujemy się za bardzo. Ćwiczenia dobre dla młodych matek, starszych osób.
  • Forma ćwiczeń działa kojąco i uspokajająco.
  • Dla osób pracujących na siedząco, ale też długo stojących
  • Dla osób prowadzących stresujący tryb życia

 

Kiedy zobaczę pierwsze efekty i jak często ćwiczyć?

Treningi są zalecane 2-3 razy w tygodniu. Zajęcia nie powinny przekraczać 90 minut. Pierwsze efekty są widoczne najczęściej po 2-4 tygodniach regularnego treningu.

Na zajęcia przychodzimy w skarpetkach, zabieramy ręcznik i jeśli chcemy własną matę.

Pamiętaj: ćwiczenia zawsze rozpoczynamy od rozgrzewki

 

 

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ